eRačuni u javnoj nabavi- najčešća pitanja - Minimax - internet računovodstveni i poslovni program

eRačuni u javnoj nabavi- najčešća pitanja

Prema Zakonu o elektroničkom izdavanju računa, za obveznike javne nabave, od 01. prosinca 2018. godine obvezno je zaprimanje isključivo eRačuna. Što je eRačun, tko je obvezan izdavati eRačune, koje su prednosti za izdavatelja, a koje za primatelja, odgovore na ta, ali i mnoga druga pitanja možete pročitati u nastavku.

Što je eRačun?

Elektronički račun ili eRačun je račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku, a koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu.

 

Tko je obvezan izdavati eRačune?

Izdavanje eRačuna obvezno je ako poslujete s pravnim subjektima koji su obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi.

 

Koji je rok za zaprimanje eRačuna na strani obveznika javne nabave?

Obveznici javne nabave su obvezni zaprimati, obrađivati te izvršiti plaćanje elektroničkih računa i pratećih isprava s 01.12.2018. godine ako im izdavatelj takav račun dostavi.

 

Koji je krajnji rok za izdavanje eRačuna prema obveznicima javne nabave?

Izdavatelji elektroničkih računa obvezni su izdavati i slati elektroničke račune i prateće isprave sukladno europskoj normi s 01.07.2019. godine.

 

Koje su prednosti za izdavatelje eRačuna?

Za izdavatelje eRačuna prednosti su manji administrativni troškovi (nema više troškova poštarine, tiska i skladištenja dokumentacije), omogućeno je brže, sigurnije, jednostavnije i jeftinije slanje računa, bolja je raspodjela resursa i veća produktivnost, brža je komunikacija između dobavljača i obveznika javne nabave te postoji mogućnost potpune automatizacije procesa fakturiranja.

 

Koje su prednosti za primatelje eRačuna?

Za primatelje eRačuna prednosti su brzina zaprimanja i obrade računa, osigurava se brže plaćanje, povećava se efikasnost upravljanja računima, olakšan je pristup i korištenje računa, revizija računa je brža i jednostavnija.

 

Na koje sve načine možete poslati eRačun obveznicima javne nabave?

eRačune moguće je slati automatskom razmjenom putem web servisa PKI, EDI ili nekom drugom metodom. Izdavatelj može odabrati hoće li račune izdavati direktno iz svojeg računovodstvenog programa, putem informacijskog posrednika koji je povezan sa servisom eRačun za državu ili pojedinačno putem web aplikacije eRačun za državu.

 

U kojem formatu se zaprima eRačun?

eRačun se zaprima u XML-u – strukturirani format i PDF-u – čitljivi format.

 

Da li je uz eRačun moguće priložiti prateće isprave odnosno popratne dokumente?

Da, uz eRačun moguće je priložiti različite vrste dokumenta (u elektroničkom obliku ili skenirane) kao što su dopisi, ugovori, obrasci i ostali dokumenti u formatu koji dozvoljava EU Norma (.pdf;.jpeg; .jpg; png; .csv; vnd.openxmlformatsofficedocument.spreadsheetml.sheet (.xlsx) i vnd.oasis.opendocument.spreadsheet (.ods)).

 

Je li je slanje eRačuna sigurno?

eRačuni temelje se na PKI tehnologiji što jamči visoku razinu sigurnosti i autentifikacije korisnika, elektroničko potpisivanje računa te ovjeru vremenskim žigom.

 

Koliko dugo se čuvaju eRačuni?

eRačuni se pohranjuju u skladu sa Zakonom o računovodstvu na rok od 11 godina.

 

Da li postoje sankcije za javne naručitelje koji se neće pridržavati rokova za implementaciju te odredbi Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi?

Zakonom su predviđene kazne za sve sudionike razmjene elektroničkih računa u javnoj nabavi (izdavatelje, obveznike javne nabave i informacijske posrednike koji pružaju usluge razmjene elektroničkih računa) koji se neće pridržavati odredbi Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi ili predviđenih rokova za prilagodbu i implementaciju.

 

Detaljnije informacije možete pronaći u Zakonu o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi

Povezani članci