Kako odabrati fiskalnu blagajnu? - Minimax - internet računovodstveni i poslovni program

Kako odabrati fiskalnu blagajnu?

Danas na tržištu postoji velik broj ponuđača fiskalnih blagajni koje se razlikuju ovisno o funkcionalnostima koje nude, vrsti djelatnosti za koju su namijenjene i cijeni. Jednostavnost, brzina i točnost jedni su od glavnih čimbenika koji utječu na odluku prilikom odabira fiskalne blagajne. Odgovarajuća fiskalna blagajna može uvelike olakšati svakodnevni rad, a pružanjem točnih informacija pomoći pri kontroli i donošenju odluka.

Što je fiskalizacija i tko je obveznik fiskalizacije?

Prema Zakonu o fiskalizaciji u prometu gotovinom, fiskalizacija je skup mjera koju provode obveznici fiskalizacije kako bi se omogućio efikasan nadzor ostvarenog prometa u gotovini. Obveznikom fiskalizacije smatra se fizička osoba obveznik poreza na dohodak po osnovi samostalne djelatnosti prema Zakonu o porezu na dohodak te pravna i fizička osoba koja se smatra obveznikom poreza na dobit prema Zakonu o porezu na dobit. Važno je napomenuti da nisu svi obveznici poreza na dohodak ili poreza na dobit ujedno i obveznici fiskalizacije izdanih računa. Račune je potrebno fiskalizirati samo kada se naplaćuju gotovinom, pri čemu se gotovinom osim novčanica i kovanica smatra i plaćanje kreditnim ili debitnim karticama. Uplata na transakcijski račun ne podliježe fiskalizaciji.

Što je fiskalna blagajna?

Fiskalna blagajna predstavlja programsko rješenje koje je direktno spojeno s Poreznom upravom. Svaki račun koji poduzetnik izda putem fiskalne blagajne je automatski vidljiv Poreznoj upravi, a cilj fiskalizacije smanjiti je moguće prevare, porezne utaje i slično.

Kako funkcionira fiskalizacija?

Za provedbu fiskalizacije potrebno je osigurati internetsku vezu zbog komunikacije s Poreznom upravom te pribaviti digitalni certifikat od strane Financijske agencije (FINE). Račun koji se izda putem fiskalne blagajne automatski se šalje Poreznoj upravi koja zatim obrađuje i pregledava ispravnost računa. Porezna uprava zatim natrag šalje jedinstveni identifikator računa (JIR) ili grešku ako je do nje došlo te se na blagajni ispisuje račun uz JIR oznaku. Uz JIR, fiskalizirani račun sadrži i ZKI oznaku (Zaštitni kod izdavatelja) koju generira program naplatnog uređaja.

Na što biste trebali obratiti pažnju prilikom odabira fiskalne blagajne?

Vrsta poslovanja – odabir odgovarajuće fiskalne blagajne ovisi o vrsti poslovanja i djelatnosti. Neke fiskalne blagajne su specijalizirane za određenu djelatnost (na primjer ugostiteljsku djelatnost, frizerske salone i slično). Važno je da fiskalna blagajna ima sve funkcionalnosti koje su potrebne za Vaše poslovanje kako biste si olakšali svakodnevni rad.

Reference i iskustva drugih korisnika – prije kupnje ili najma određene fiskalne blagajne bilo bi dobro da provjerite reference, ali i iskustva drugih korisnika, na primjer koliko dugo je ponuđač na tržištu, da li su korisnici zadovoljni programom i slično.

Cijena – na tržištu postoji mnogo ponuđača fiskalnih blagajni, a cijene ovise o funkcionalnostima koje blagajna nudi, Ovisno o tome koji način plaćanja Vam više odgovara, ponuđači nude mogućnost kupnje ili najma fiskalne blagajne. Prije kupnje ili najma predlažemo da provjerite što je sve uključeno u cijenu (broj licenci, održavanje, nadogradnje, broj računa, korisnička podrška..).

Nadogradnja i razvoj – važno je da se program automatski ažurira, unapređuje i razvija te da raste s Vašim poslovanjem.

Sigurnost i čuvanje podataka – provjerite koliko su podaci sigurni te da li fiskalna blagajna ima mogućnost backupa odnosno pohrane podataka.

Tehnologija – provjerite na kojim operativnim sustavima program funkcionira, da li je dostupan u cloudu, kao desktop ili android aplikacija.

Korisnička podrška – za mnoge jedna od najvažnijih stavki prilikom odabira bilo kojeg programa pa tako i fiskalne blagajne. Važno je da ponuđač fiskalne blagajne ima osiguranu korisničku podršku koja će pomoći korisnicima prilikom određenih poteškoća što bi ponekad značilo i dostupnost 24/7. Preporuka je da prije kupnje ili najma provjerite kakvu vrstu korisničke podrške ponuđač nudi, da li je uključena u cijenu ili se dodatno nadoplaćuje.

Probna (demo) verzija – najbolji način da vidite da li Vam fiskalna blagajna odgovara ili ne, jest da ju isprobate. Mnogi ponuđači imaju opciju da besplatno isprobate fiskalnu blagajnu, a preporuka je isprobati brzinu, jednostavnost i točnost rada.

Edukacija – provjerite da li ponuđač nudi mogućnost edukacije kako bih Vas uputio u rad i funkcionalnosti fiskalne blagajne. Uz navedeno, provjerite nude li mogućnost postavljanja početnih postavki poput instalacije certifikata, uvoz artikala, podešavanje pisača i slično.

Integracija fiskalne blagajne s drugim programima

Fiskalna blagajna može biti povezana i s drugim programima, na primjer računovodstvenim programima poput Minimax programa. Minimax program povezan je s AdeoPOS fiskalnom blagajnom. Korisnik putem AdeoPOS blagajne može izdavati i fiskalizirati račune koji se knjiže te se na kraju dana pripremi temeljnica dnevnog utrška koja se prenosi u Minimax. Nakon izvršene sinkronizacije iz AdeoPOS blagajne u Minimax, računovođa može potvrditi temeljnicu dnevnog utrška. Takav način povezivanja omogućuje Minimax korisnicima (računovodstvenim servisima) da svakodnevno vide promet. Ovakav način rada računovodstvenim servisima znatno olakšava rad jer ne moraju ručno pretipkavati račune čime se smanjuje i mogućnost pogrešaka.