Kako odabrati odgovarajuće ERP rješenje za svoje poslovanje? - Minimax - internet računovodstveni i poslovni program

Kako odabrati odgovarajuće ERP rješenje za svoje poslovanje?

Imati pravu informaciju u pravo vrijeme te ju znati iskoristiti ključ je svakog uspješnog poslovanja. U današnjem poslovanju dostupno je mnogo različitih informacija, a vodstvo na tržištu ostvaruju tvrtke koje imaju informacije koje njihovi konkurenti nemaju ili ih ne znaju iskoristiti. Spremanjem podataka u različite i nepovezane baze podataka onemogućava se pravovremena reakcija i djelovanje na promjene u okruženju. Kako bi se kvalitetno upravljalo informacijama i procesima nužno je osigurati protok i dostupnost podataka. Upravo zato mnoge suvremene tvrtke nastoje implementirati ERP rješenje u svoje poslovanje. U nastavku pročitajte što sve predstavlja ERP, koje su njegove prednosti, zašto je važan za poslovanje te o čemu treba voditi računa. 

Što je to ERP?

ERP (eng. Enterprise Resource Planning ili planiranje resursa poduzeća) predstavlja poslovno – informatičko rješenje koje omogućava tvrtkama da automatiziraju i integriraju sve poslovne procese u jedan jedinstveni sustav. ERP rješenja orijentirana su na podršku poslovnim procesima te je zadržana modularnost temeljena na poslovnim funkcijama. ERP rješenje nadzire sve dijelove poslovanja, od proizvodnje, nabave, prodaje, održavanja, knjigovodstva pa do upravljanja odnosa s kupcima. Kvalitetno implementirano ERP rješenje omogućuje funkcionalnije dijeljenje informacija unutar i izvan tvrtke što dovodi do veće produktivnosti rada, uštede vremena i u konačnici većeg profita.

Prednosti ERP rješenja
  • Pojednostavljivanje i standardiziranje sustava poduzeća
  • Smanjivanje troškova
  • Pristup točnim informacijama
  • Raspoloživost i kvaliteta podataka
  • Povezivanje procesa i veća razina integriranosti
  • Donošenje pravih odluka što osigurava kompetitivnu prednost
  • Osigurava najbolju praksu različitih procesa
  • Osigurava bolju globalnu integraciju
Važnost ERP rješenja u poslovanju tvrtke

U svakoj tvrtki postoji mnogo različitih procesa i veliki broj različitih podataka, a upravo ERP rješenje nastoji automatizirati te procese i obradu podataka. Mnoge tvrtke imaju zasebne programe za proizvodnju, knjigovodstvo, skladište, nabavu, no uvođenjem ERP sustava svi odjeli se integriraju i objedinjuju u jedan informacijski sustav. Ključno pitanje koje se postavlja je, kako odabrati odgovarajuće ERP rješenje koje će odgovarati organizacijskim potrebama tvrtke? Općenito, ERP sustavi su već gotova softverska rješenja te ih je tek u određenoj mjeri moguće prilagoditi specifičnim potrebama određene tvrtke. Vrlo je važno odmah na početku definirati potrebe i mogućnosti te detaljno istražiti ponudu ERP rješenja na tržištu kako bi mogli odabrati najbolje rješenje.

O čemu treba voditi računa prilikom odabira ERP rješenja?

Odabir i ocjenjivanje odgovarajućeg ERP rješenja složen je posao koji zahtijeva poznavanje teorije i procesa u tvrtki. Pritom treba uzeti u obzir da nemaju svi ERP sustavi jednake funkcionalnosti i ne podržavaju jednake procese.

Osim funkcionalnosti, prilikom odabira odgovarajućeg ERP rješenja potrebno je voditi računa o stvarnoj potrebi poduzeća s obzirom na to da je svako poduzeće različito i ima različiti stupanj rasta. Prilikom odabira trebamo definirati i koliko želimo unaprijediti poslovanje jer značajne promjene u poslovanju mogu otežati implementaciju. 

Jednom kad se odlučite za uvođenje ERP-a, na red dolazi odabir dobavljača. Kod odabira dobavljača treba voditi računa o kvaliteti i ugledu istog, referencama, načinu rada i razvojnom timu, kvaliteti podrške i daljnjem planu razvijanja sustava. Na tržištu su osim domaćih ponuđača prisutni i strani ponuđači ERP rješenja. Kod stranih ponuđača važna je lokalizacija ERP-a u smislu jezika, prilagodba prema zakonskim propisima zemlje te prisutnost tvrtke na domaćem tržištu. 

Osim dobavljača, treba voditi računa i o kvaliteti implementacijskog tima s obzirom na to da su oni obično kasnije zaduženi i za održavanje ERP-a. Važan element za odluku je i način održavanja sustava, što uključuje praćenje budućih promjena u poslovanju poduzeća, praćenje zakonodavnih propisa, nadogradnje i ažuriranja.

Na kraju dolazimo do troškova, odnosno cijene uvođenja i održavanja ERP rješenja. Početna investicija se u pravilu sastoji od nabavne cijene licenci, usluga implementacije te potrebne informatičke opreme.

Savjeti za odabir ERP rješenja

Razlog uvođenja ERP rješenja – definirajte zašto je uvođenje ERP-a potrebno. Predlažemo da definirate u kojoj je fazi razvoja Vaša tvrtka te kolika je stvarna potreba za uvođenjem ERP rješenja.

Pažljivo birajte – nakon što ste definirali jasne ciljeve, potrebno je pronaći pravo rješenje i ponuđača istog. Radi se o važnoj odluci jer današnja poduzeća bez dobrog i pouzdanog informacijskog sustava ne mogu biti konkurentna na tržištu.

Napravite listu osnovnih funkcionalnosti koje bi se trebale moći napraviti kroz program.

Dogovorite prezentaciju programa – dobro je dogovoriti prezentaciju kako biste točno vidjeli kako rješenje izgleda i koje sve funkcionalnosti nudi.

Tim za implementaciju – osigurajte dovoljan broj zaposlenika koji mogu donositi odluke te zaposlenika koji su dobro upućeni u pojedinosti poslovanja te imaju dovoljno vremena raditi na projektu.

Cijena ne smije biti presudna prilikom odabira ERP rješenja. Preporuka je da uzmete u obzir što sve za tu cijenu dobijete i napravite izračun koliko će Vas to rješenje koštati kroz nekoliko godina.

Mogućnost prilagodbe programa – razmislite da li želite rješenje koje Vam omogućava samo jedan način rada ili želite da se određena funkcija doradi prema Vašim potrebama.

Mogućnost integracije s drugim programima – razmislite koje sve programe koristite i da li biste htjeli integraciju s ERP rješenjem

Raspitajte se o usluzi održavanja odnosno o tome što sve ta usluga sadržava. Usluga održavanja može sadržavati i implementaciju novih funkcionalnosti, zakonskih promjena, nadogradnje, ažuriranja i slično.

Kvalitetna podrška – vrlo je važno da u slučaju hitnih intervencija imate brzi odaziv korisničke podrške. Svakako uzmite u obzir koliko ponuđač ima zaposlenika te koliko tvrtki s tim brojem zaposlenika održavaju.

 

Povezani članci