Kako uz pomoć preporuke do novih klijenata? | Minimax – internet računovodstveni i poslovni program

Kako uz pomoć preporuke do novih klijenata?

Dobra preporuka zlata vrijedi. Rečenica koju su mnogi čuli, no znate li zapravo koliko je preporuka moćan prodajni alat?
Osim što možete doći do novih kupaca, preporuka je i odličan alat za promicanje i jačanje brenda.
U nastavku pročitajte nekoliko savjeta kako doći do kvalitetne preporuke klijenata.

Zadovoljni klijenti najbolja su reklama

Zadovoljstvo klijenata proizlazi iz kvalitete Vaše usluge ili proizvoda, stručnosti, ljubaznosti, komunikacije, ali i dodatne vrijednosti koju nudite u odnosu na konkurenciju. Pozitivna iskustva drugih o određenom proizvodu ili usluzi značajno utječu na odluku kupca o kupnji.

Kako bi preporuka bila vjerodostojna, iza iste mora stajati konkretna osoba ili poduzeće koji su koristili ili koriste određeni proizvod odnosno uslugu. Najbolje je do preporuke doći nakon realizirane poslovne suradnje jer tada određeni klijent ima kompletan dojam odnosno iskustvo. Ovom tehnikom izgrađuje se kredibilitet poduzeća i u startu proizvod ili usluga vrijede više te se smanjuje potreba za dodatnim uvjeravanjem.

Kako do kvalitetne preporuke?

Pokažite svoju vrijednost – oduševite svoje klijente profesionalnošću, kvalitetom rada, proizvoda ili usluge. Vaši klijenti vrlo će Vas rado preporučiti ako su i sami imali pozitivna iskustva koja mogu podijeliti s drugima.

Zatražite preporuku u pravo vrijeme – tražiti protu uslugu u krivo vrijeme, primjerice kada klijentu predajete račun, može imati kontra efekt. No ako klijent komentira koliko je zadovoljan određenom uslugom ili proizvodom, tada bi to mogla biti idealna prilika da mu se zahvalite i napomenete da biste cijenili preporuke i drugim klijentima.

Motivirajte klijente – ako ćete preporukom dobiti nove klijente na dugoročni rok, ostvarivanje određenih pogodnosti može biti izvrstan motivator za preporučitelje. Pogodnosti mogu uključivati različite popuste, vouchere, proviziju ili slično.

Kreirajte program preporuka – strukturiran i organiziran sustav preporuka dodatno će motivirati klijente, ali i poboljšati vjerodostojnost poslovanja.

Ponudite kvalitetan sadržaj – ponudite svojim klijentima kvalitetan sadržaj koji mogu besplatno podijeliti sa svojim partnerima i/ili kupcima. Upravo Vam dijeljenje besplatnog sadržaja omogućava kontinuirano obraćanje potencijalnim preporučiteljima, ali pomaže i pri izgradnji branda i povjerenja.

Kontaktirajte postojeće klijente za preporuku – pitajte klijente za preporuku. Ako su zadovoljni Vašim uslugama ili proizvodima, neće im biti problem napisati preporuku ili preporučiti Vas nekome. Proaktivno slanje podsjetnika za preporuku ili pisanje detaljnih recenzija za klijente na određeni način može biti motivacija da vrate uslugu.

Organizirajte događaj – pošaljite obavijest svojim klijentima o malom događaju koji se organizira posebno za njih. Kontaktirajte i zainteresirajte klijente za događaj na kojem će nešto naučiti ili dobiti zauzvrat (na primjer, besplatno korištenje usluge / proizvoda) uz napomenu da mogu povesti još jednu osobu (pratnju) koja nije Vaš klijent.

Napravite mailing listu – pomoću mailing liste možete ostati u kontaktu sa svojim klijentima te ih obavještavati o novostima, ali i mogućnostima za ostvarivanje pogodnosti u slučaju preporuka.

Netko vas je preporučio – što dalje?

Istražite tvrtku / potencijalnog kupca – istražite web stranicu tvrtke kao i društvene mreže te pogledajte eventualne zanimljivosti u medijima. Tako ćete na određeni način biti pripremljeni za prvi kontakt i lakše ćete se prilagoditi situaciji. 

Prioritizirajte kontakt – cilj je potencijalnog kupca čim prije kontaktirati kako ne bi izgubio interes. Željezo se kuje dok je vruće. 🙂

Pratite komunikaciju – pratite komunikaciju i proces realizacije. Neke se preporuke realiziraju u vrlo kratkom roku, dok je za neke potrebno i do nekoliko mjeseci.

Pokažite zahvalnost – na kraju, zahvalite klijentu na preporuci. Ako uspješno zaključite prodaju, možete mu omogućiti određeni popust, proviziju ili jednostavno pošaljite neki znak pažnje. Tako ćete klijentu dati do znanja da cijenite njegovu angažiranost, ali i ojačati postojeću suradnju.