Najčešće pogreške poduzetnika početnika - Minimax - internet računovodstveni i poslovni program

Najčešće pogreške poduzetnika početnika

„Tko radi taj i griješi“, stara je narodna izreka i svi ste to čuli barem jednom u životu. Greške kao i učenje na istima dio su svakodnevnog života pa tako i u slučaju pokretanja vlastitog poslovanja. Pokretanje vlastite poduzetničke ideje riskantan je pothvat u kojem mnogi ne uspiju. Čak 90% poduzeća neuspješno završi svoj pothvat u prve dvije godine poslovanja što je za nekog tko odluči krenuti u poduzetničke vode pomalo demotivirajući podatak.
Iako su pogreške neizbježne te će se dogoditi da povučete pokoji krivi potez u šahovskoj partiji zvanoj poduzetništvo isto vas ne smije obeshrabriti niti pokolebati u dosezanju zacrtanog cilja.
Svaki poslovni pothvat priča je za sebe, a učenje od drugih može vam pomoći da izbjegnete moguće pogreške. Koje su najčešće „početničke“ greške i zašto svaka dobra ideja ne postane nužno uspješna poslovna priča možete saznati u nastavku.

Vjera u poslovnu ideju

Vaša obitelj, kolege s posla, prijatelji i susjedi čine okruženje koje do određene mjere utječu na odluke koje ćete donositi zato što ih poštujete i stalo vam je do njihovog mišljenja. U ljudskoj je prirodi da čovjek traži odobrenje za svoje postupke pri čemu će se primarno obratiti obitelji i prijateljima. Pritom treba imati na umu da ljudi koji čine vaše mikro okruženje nisu nužno kvalificirani suditi o potencijalnom uspjehu određenog poduzetničkog pothvata ili ideje. Tuđe mišljenje ne bi vam smjelo pokolebati duh jer vjera u ideju će odrediti koliko ćete biti spremni uložiti vremena i energije za preskakanje prepreka na koje ćete nailaziti na putu do poduzetničkog uspjeha i samoostvarenja.

Nepostojanje jasne vizije i cilja

Vizija poslovne ideje rezultat je koji želite postići. Ako jasno „vidite“ kako izgleda projekt kada je završen lakše ćete razraditi plan i korake koje je potrebno napraviti kako bi isti postigli. Možete smatrati vašu poslovnu ideju velikim i moćnim prekooceanskim brodom koji s lakoćom prelazi velike daljine. Vizija i misija odredit će smjer kojim ćete ploviti kao i odredište. Pustite li brod da besciljno plovi velika je vjerojatnost da neće nigdje stići te ćete zalutati ili završiti na dnu mora. Primite li kormilo čvrsto svojim rukama, proučite li mapu, odredite cilj te se okružite dobrom posadom imate veliku šansu stići do zacrtanog odredišta.

Strah od neuspjeha

Česti razlog zbog kojeg poduzetnici početnici ne uspiju realizirati svoju ideju nije stanje u državi, loše vodstvo, nepovoljna poduzetnička klima, visoka davanja, visoke kamate i slično već strah od nepoznatog i neuspjeha. Ljudi će često odgađati započeti vlastiti pothvat pravdajući se parolama poput „nije dobro vrijeme za to“, no u iščekivanju idealnih uvjeta lako se može dogoditi da će se netko u međuvremenu pojaviti na tržištu s poslovnom idejom koju ste vi željeli realizirati. Čekajući idealne uvjete, vrijeme prolazi, gubite inicijalnu strast za ostvarivanje ideje te ujedno nudite priliku nekom drugom da realizira ideju umjesto vas.

Nedovoljno istraženo tržište

Najčešća pogreška poduzetnika početnika nedovoljno je i nekvalitetno prikupljanje informacija o tržištu kao i analiziranje istih. Ključno je poznavati ciljanu publiku, njihove navike i ponašanje kako biste znali na koji način privući njihovu pažnju te kreirali usmjereniju i uspješniju marketinšku strategiju. Pogrešno usmjerena kampanja neće uroditi plodom, a novac uložen u kampanju bespovratno će nestati stoga je ovaj korak vrlo važan kako biste izbjegli moguće novčane gubitke. U područjima u kojima niste stručni i ne znate puno, preporuka je savjetovati se sa stručnjacima kako biste donijeli ispravne i pravovremene odluke.

Nedovoljno ulaganje u edukaciju

Tržište je živi organizam koji se vrlo brzo i kontinuirano mijenja. Kako biste ostali u korak sa svim promjenama, novim trendovima i konkurencijom potrebno je neprekidno ulagati u sebe i svoje znanje. Ostati u korak s trendovima u području poslovanja u kojem radite glavni je preduvjet za konkurentnost na tržištu. Stručni tečajevi, blogovi i članci iz pouzdanih i profesionalnih medija te ostali relevantni sadržaji trebali bi biti svakodnevno na „meniju“ literature jer tako proširujete svoje znanje i vidike te se brže prilagođavate promjenama.

Ulaganje u zastarjele alate i poslovne modele

Zastarjeli poslovni model i programska rješenja koja nisu korak s vremenom postepeno će dovesti do poteškoća u poslovanju zbog nemogućnosti praćenja poslovnih procesa i tržišta.
U današnje vrijeme brzog razvoja tehnologije nužno je okrenuti se modernim alatima kako biste iste kasnije što lakše nadograđivali i pratili promjene na tržištu. Alati ne obuhvaćaju samo strojeve za rad već i programska rješenja koja pozadinski prate cjelokupni proces poslovanja. Današnja programska rješenja omogućavaju vrlo detaljne analize, praćenje rezultata, brže izrade i obrade dokumenata i podataka što uvelike štedi vrijeme i novac. Upravo je ušteda vremena i novaca ključna u početnoj fazi poslovanja kada još nemate stalne i stabilne prihode.

Sve pokušavate sami

Pokretanje vlastitog poslovanja velik je izazov, a jedna osoba teško može imati odgovore na sva pitanja i znati što sve treba za realizaciju i razvoj istog. Ako pokušavate sve napraviti samostalno to ponekad može iziskivati više vremena stoga je preporuka da pitate za savjet i pomoć osobe koji su stručnjaci u tom području te imaju više iskustava u tom polju. Naravno, važno je paziti na troškove no to ne znači da se trebati baviti svim segmentima poslovanja odjednom (prodaja, nabava, računovodstvo, marketing..) već možete angažirati vanjske partnere što će vam omogućiti da se fokusirate na primarnu djelatnost i zadatke. Na primjer, možete angažirati vanjski računovodstveni servis i/ili marketinšku agenciju.