Kako odabrati računovodstveni servis? | Minimax – internet računovodstveni i poslovni program

Kako odabrati računovodstveni servis?

S rastom poslovanja poduzeća, poslovanjem na svjetskom tržištu te čestim promjenama u zakonodavstvu, raste i sve veća potreba poduzetnika za ažurnim i točnim informacijama koje su mu potrebne za uspješno poslovanje.

Računovođe su nepresušan i jedan od najvažnijih izvora informacija za poduzetnike, koji su većinom u gužvi, pretrpani obvezama te nemaju vremena pratiti sve zakonske izmjene. S obzirom na zakonodavni okvir, učestalost zakonskih propisa te kontinuirane promjene u poslovanju, poduzetnici trebaju pouzdane partnere na području računovodstva.

Pripremili smo Vam stoga neke smjernice koje Vam mogu pomoći pri odabiru dobrog računovodstvenog servisa i donošenju odluke.

Što sve trebate razmotriti prilikom odabira računovodstvenog servisa?

Velik broj računovodstvenih servisa, pored klasičnih računovodstvenih usluga kao što su knjiženje dokumentacije, obračun plaća, obračun PDV-a i drugo, nude i dodatne usluge poput savjetovanja. Dobri savjeti mogu Vam pomoći u poslovanju te pri donošenju poslovnih odluka. Odabirom kvalitetnog računovodstvenog servisa možete uštedjeti puno vremena i novca.

Bez obzira radi li se o poduzetniku s iskustvom ili nekom tko tek kreće u poduzetničke vode, informacije i savjete koje dobije od svog računovodstva uvelike će mu pomoći u poslovanju i utjecati na uspješnost istog.

Niska cijena računovodstvenih usluga je možda privlačna, no kazne za računovodstvene prekršaje često su puno veće nego ušteda na nižoj cijeni računovodstvene usluge.

Prednost možete dati računovodstvenom servisu koji se specijalizirao za usluge određene djelatnosti (npr. za ugostitelje, građevinare, informatičare, OPG-ove..).

Informirajte se o tome koliko je zaposlenih u računovodstvenom servisu i tko će biti zadužen za dokumentaciju Vašeg poduzeća.

Dobar računovođa trebao bi biti stručan te posjedovati određena znanja. Savjetujemo Vam da izaberete provjereno kvalitetnog računovođu.

Popis računovođa povezanih s Minimaxom provjerite ovdje.

Pri odabiru računovodstvenog servisa važno je koji program koriste. Moderna informacijska tehnologija omogućava poslovanje bez papira, elektroničku razmjenu dokumenata i pristup 24/7 do podataka poduzeća.

Moderni računovodstveni programi omogućavaju Vam da se povežete s računovođom i imate sve podatke na jednom mjestu bez potrebe za fizičkim prijenosom podataka.

Računovodstveni servisi nerijetko se susreću s problemom nepotpune ili nepravovremeno predane dokumentacije. Minimax računovodstveni program putem Pretinca za dokumente stao je na kraj i ovom izazovu. Kako smo putem Pretinca za dokumente povezali poduzetnike i računovođe i smanjili potrebu za fizičkim prijenosom podataka provjerite u našem besplatnom priručniku Prednosti Pretinca za dokumente za računovođu i poduzetnika.

Potrebno je provjeriti i provodi li računovodstveni servis edukaciju svojih zaposlenika i na koji način. S obzirom na česte promjene zakona i propisa za pružatelje računovodstvenih usluga edukacija je nužna.

Također, ako i Vi želite imati detaljan uvid u vlastito poslovanje te smatrate da uz računovođu možete i sami obavljati dio računovodstvenih zadataka, prilikom odabira računovodstva vodite računa o računovodstvenim programima koje koriste. Minimax računovodstveni program omogućit će Vama i računovođi istovremeni pristup podacima.

Odabir računovodstvenog programa odluka je koja utječe na način poslovanja, suradnju tvrtke i računovodstvenog servisa, ali i pohranu dokumentacije. Upravo zato važno je da imate povjerenje u ponuđača odabranog programskog rješenja. Kako odabrati računovodstveni program saznajte ovdje.

Razmišljate o promjeni računovodstvenog servisa?

Ako počinjete sumnjati u profesionalnost i rad računovodstvenog servisa s kojim surađujete, vrijeme je da razmislite o promjeni. O promjeni razmislite ako mislite da:

  • Vaš računovođa nije dovoljno stručan i točan,
  • Vas računovođa rijetko savjetuje i da ne dobivate željene informacije,
  • Vam računovođa ne posvećuje vremena,
  • računovođa radi „po svom“ kako bi olakšao posao sebi umjesto Vama,
  • računovođa ne poznaje dobro zakonske i porezne propise te računovodstvo,
  • plaćate preveliku cijenu u odnosu na kvalitetu pruženih usluga.

Savjet: Prije negoli krenete s traženjem novog računovodstvenog servisa, savjetujemo Vam da razgovarate s postojećim računovodstvom. Pojasnite mu zašto niste zadovoljni njihovim uslugama i pokušajte pronaći rješenje kako biste uspostavili bolju suradnju. Vrlo često do nezadovoljstva dođe upravo zbog loše komunikacije. U slučaju da ne nađete zajedničko rješenje, vrijeme je da promijenite računovodstveni servis.

Odlučili ste se za promjenu, što dalje?

Mnogi poduzetnici misle da je promjena računovodstvenog servisa dugotrajan i mukotrpan proces, no to ne mora nužno biti tako. Ako se iz određenog razloga odlučite na promjenu servisa, ponajprije je potrebno istražiti tko nudi računovodstvene usluge ili tražiti preporuku od drugih kolega poduzetnika te shodno dobivenim informacijama i ponudama odabrati novog računovođu. Nakon sumiranja ponuda, preporučamo Vam da s novim računovođom dogovorite sastanak kako biste dogovorili sve detalje Vaše poslovne suradnje. Pritom je važno računovođi napomenuti sve specifičnosti Vašeg poslovanja kako bi on što preciznije mogao procijeniti opseg svog posla te Vam ponuditi najbolju opciju suradnje.

U našem priručniku Priprema poduzetnika za prvi sastanak s računovodstvom saznajte kako bi se poduzetnik trebao pripremiti za prvi sastanak s računovodstvenim servisom te koje su informacije računovođi potrebne kako bi poduzetnika pravilno usmjerio i savjetovao.

Nakon dogovorene suradnje potrebno je prenijeti svu dokumentaciju novom računovodstvenom servisu. Novom servisu potrebno je dostaviti početna knjigovodstvena stanja za prethodnu godinu te svu poslovnu dokumentaciju iz tekuće godine. Stari knjigovodstveni servis mora u tom slučaju završiti izradu svih zakonskih obrazaca za prethodni period. Novi knjigovodstveni servis treba unijeti sve dokumente od početka godine kako bi nastavio s obradom dokumenata od datuma prelaska. Većina računovodstvenih programa omogućava uvoz i izvoz podataka koje možete proslijediti novom servisu kako bi ih uveo u svoj program. U Minimax program možete uvesti podatke u različitim formatima.

Kada je najbolje vrijeme za promjenu računovodstvenog servisa?

Općenito mišljenje je da je najbolje vrijeme za promjenu računovodstvenog servisa na početku ili pak na kraju kalendarske godine. No, krajem kalendarske godine i početkom nove, servisi imaju povećani obujam posla zbog završnih računa i poreznih prijava. Faktor koji može utjecati na Vašu odluku je naplaćuje li novi računovodstveni servis dodatno obradu dokumentacije od početka godine do trenutka prelaska. U slučaju da Vaš novi servis ne naplaćuje dodatno obradu dokumentacije od početka godine do prelaska, tada je najbolje vrijeme za prijelaz prva polovica poslovne godine.

Pri odabiru računovođe imajte na umu da će to biti osoba koja će upravljati Vašim financijama te Vam nuditi savjete i smjernice za unaprjeđenje poslovanja. Dobar računovođa može uvelike doprinijeti Vašem poslovanju, stoga je ulaganje u kvalitetnog, stručnog i pouzdanog računovođu itekako isplativa investicija.