Prednosti online trgovine | Minimax – internet računovodstveni i poslovni program

Prednosti online trgovine

Mnogo se toga promijenilo u kupovini od pojave prvih samoposluga 60-ih godina prošlog stoljeća do danas. Danas nam moderna tehnologija i razvoj online trgovine omogućava da kupujemo iz udobnosti vlastitog doma, neovisno o geografskoj lokaciji. Teritorijalne, jezične i kulturološke barijere srušene su i cijeli svijet postao je jedno veliko povezano tržište dostupno svima.

U nastavku saznajte ključne prednosti online trgovine koje su ujedno i doprinijele porastu popularnosti e-commerce poslovanja.

Jednostavnija kupovina

Kupnja nikada nije bila jednostavnija. Online trgovina sve se više nameće kao jeftinija i fleksibilnija opcija jer nudi mogućnost povezivanja i suradnje većeg broja kupaca, dobavljača, partnera i proizvođača. Sama kupovina vremenski je i lokacijski neograničena, plaćanje je brzo i jednostavno, a dostava stiže na kućni prag.
Od 2014. godine do 2020. godine u online trgovinama potrošnja se utrostručila te se predviđa da će potrošnja u 2021. godini iznositi skoro 5 trilijuna dolara. (Izvor)

Kupnja iz udobnosti vlastitog doma

Online trgovine postaju sve popularnije pa kupac više ne mora napustiti vlastiti dom da bi obavio kupovinu. Nema probijanja kroz gužvu i čekanja u redu čime se štedi vrijeme i povećava fleksibilnost. Kupac na jednom mjestu može pronaći više različitih proizvoda s mogućnošću usporedbe istih prema željenim potrebama i ukusima. U samo nekoliko klikova mišem kupac može doći do željenih i relevantnih informacija.

Niži troškovi

U usporedbi s tradicionalnim trgovinama, troškovi online trgovine značajno su manji. Na primjer, niži su troškovi nabave i skladištenja, manji su troškovi oglašavanja i komunikacije. S obzirom na to da se cijeli proces odvija automatski i online, potreban je i manji broj djelatnika koji se bave rukovođenjem, prodajom i održavanjem.

Dostupnost 24/7

Velika prednost online trgovina mogućnost je kupovine 24 sata dnevno, 7 dana tjedno, radnim i neradnim danima. Ako kupac odluči kupiti Vaš proizvod u nedjelju u ponoć, može to učiniti, a za trgovca nema nikakvih dodatnih troškova. Također, većina online trgovina nudi komunikaciju odnosno korisničku podršku putem Chatbota koja često bude dostupna 24/7.

Geografska dostupnost

Online trgovina olakšava mogućnost širenja van teritorija Vašeg grada, države ili čak kontinenta. Vaš proizvod potencijalno može biti vidljiv i dostupan za kupnju bilo gdje na svijetu. Kupac više ne mora biti u blizini trgovine niti istoj fizički pristupiti čime se značenje lokacije u trgovinskom poslovanju značajno smanjilo. Takav način trgovanja omogućava zemljama u razvoju i ljudima iz ruralnih područja dostupnost proizvoda i usluga koji im inače nisu dostupni.

Bolje praćenje rezultata i ponašanja kupaca

Raspored prema kojem su grupirani proizvodi te njihova pozicija u samoj trgovini utječe na njihovu prodaju. Da biste utvrdili kada su rezultati najbolji potrebno je kontinuirano vršiti promjene te pratiti rezultate odnosno prodaju. U tom pogledu, online trgovina mnogo je fleksibilnija, a praćenje rezultata pojednostavljeno i preciznije. Vrlo lako možete istaknuti najprodavanije proizvode, sezonske i akcijske proizvode i tako povećati prodaju. Također, moguće je pratiti odakle je kupac stigao na Vašu online trgovinu, što je sve pregledavao, stavio u košaricu te slične informacije.

Sigurnost

Sa sigurnosnim protokolima prilikom procesa naplate u online trgovinama ne morate brinuti o krađama podataka o kartici ili drugim osobnim podacima. Kupovina u online trgovinama nije ništa manje sigurna od kupovine u tradicionalnim trgovinama.

Jednostavno pokretanje

Danas, s napretkom moderne tehnologije, vlastitu online trgovinu možete i sami napraviti. Na tržištu postoji mnogo već gotovih predložaka, a iste je moguće prilagoditi prema vlastitim željama.

Lakše oglašavanje i primjena marketinških tehnika

U Vašoj online trgovini možete primjenjivati različite marketinške tehnike koje će potaknuti kupca da izvrši kupovinu pa čak ako istu ponekad nije ni planirao. Primjer jedne od tehnika jest pop-up prozor koji kupcu nudi određeni popust ako se kupnja izvrši odmah. Isticanje vremenskog ograničenja određene ponude ili dostupnosti nekog proizvoda još je jedna od tehnika koja se koristi kako bi se postigla prividno velika potražnja za određenim proizvodom. Na temelju prijašnjih kupovina i prikupljenih podataka, kupcima se mogu prikazivati personalizirane i relevantne ponude.

Povezanost  s računovodstvenim programom

Jedna od prednosti online trgovine je i da istu možete povezati s računovodstvenim programom. Povezivanjem možete značajno uštedjeti vrijeme koje inače trošite na prepisivanje, prijenose, usklađivanja, ispravke grešaka i sličnu administraciju. Kada online trgovina nije povezana s računovodstvenim programom u kojem na primjer vodite zalihe, stanje zaliha i cijene potrebno je ručno ažurirati što može dovesti do situacije da kupac naruči proizvod/e koji trenutno nisu na zalihi ili iste kupi po staroj cijeni jer ista nije ažurirana. Kako bi se navedene situacije izbjegle preporučuje se online trgovinu povezati s računovodstvenim programom jer tako Vašim kupcima osiguravate uvid u realno stanje zaliha i cijena. Također, sve zaprimljene narudžbe automatski se prenose u program na temelju čega možete direktno kreirati ponudu i/ili račun.
Računovodstveni program Minimax može se povezati s različitim aplikacijama pa tako i online trgovinama na području šifrarnika, izlaznih računa, zaliha i knjigovodstvenih podataka. Za potrebe povezivanja pripremljena je vrlo detaljna API dokumentacija koja omogućava upotrebu određenog niza funkcija koje su ugrađene u program Minimax.