Blog: Kako smanjiti napuštanje e-košarice i potaknuti izvršenje narudžbe?

Kako smanjiti napuštanje e-košarice i potaknuti izvršenje narudžbe?

„Kupovina je ženska stvar“ zar ne? Ne. Više ne. Danas kada postoje brojne internetske trgovine sa širokim asortimanom, gotovo svakog čovjeka mogu satima prikovati za ekran. Web stranice koje imaju integriran web shop spremne su boriti se za svakog svog posjetitelja. To nam govori kako internetska trgovina više nije mjesto koje targetira male skupine ljudi. Upravo zato u novom blogu donosimo stvari koje biste u slučaju posjedovanja web shopa trebali znati i primijeniti, a sve u svrhu smanjenja broja napuštanja online košarice.

Konverzije u web shopu

Iako je internetska trgovina usmjerena širokim masama, doći do željene konverzije (narudžbe/kupovine proizvoda/usluge) nije ni malo lako. Ponekad je to proces koji zna biti vrlo dug i zapetljan, odnosno „lijevak prodaje“ može biti jako velik.

Istraživanja pokazuju da do 98% posjetitelja Vaše web stranice neće željenu konverziju ostvariti prilikom prvog posjeta istoj. Čak 55% posjetitelja u roku 15 sekundi od posjeta stranice, istu će i napustiti. 84% potrošača potpuno ili donekle vjeruju preporukama obitelji i prijatelja o proizvodima/uslugama koje žele kupiti. Još i veći broj posjetitelja (88%) vjeruje recenzijama potpunih neznanaca, dok je ležati navečer na krevetu i puniti online košarice proizvodima koje nikad neće naručiti, navika 68,8% posjetitelja.

Sve ovo pišemo kako bismo Vas uvjerili da su korisnici koji prilikom prvog posjeta web shopu ostvare konverziju, vrlo rijetki. Želite li se u to uvjeriti i sami morate se sprijateljiti s Google Analyticsom. On obiluje podacima koji su od ključne važnost za Vaš poslovni uspjeh. Neki od njih su upravo konverzije.

Klikom na „konverzije višekanalni tokovi duljina puta“ dobit ćete uvid u to koliko se točno konverzija događa nakon samo jedne, dvije, tri ili više interakcija, odnosno posjeta web shopu. Na osnovu ovih podataka, proučite na kojem koraku kupci najčešće odustaju od kupovine te donesite promjene koje će smanjiti broj napuštanja vaše košarice.

Najčešći razlozi napuštanja košarice u web shopu

Prilikom kupovine na licu mjesta, kupac može opipati te pogledati željeni proizvod izbliza, no kako to prilikom online kupovine nije moguće, ova vrsta kupovine mnogo je osjetljivija i vrlo je lako izgubiti potencijalne i postojeće kupce. Najčešći razlozi napuštanja košarice jesu:

  • skupa dostava,
  • sigurnosni razlozi online plaćanja kreditnom karticom,
  • neočekivani ili prekriveni dodatni troškovi,
  • izostanak preferirane opcije plaćanja,
  • nedostupnost proizvoda zbog neažuriranih zaliha i
  • odabir dostavne službe

Skupa dostava

Skupa dostava jedan je od najčešćih razloga napuštanja online košarice, pogotovo zato što su veliki trgovački lanci uveli besplatnu dostavu, ali i povrat narudžbe. Kako ovaj ustupak znači trošak za Vas, pokušajte trošak dostave uključiti u cijenu samog proizvoda, no nikad ne pokušavajte na dostavi i zaraditi. Kupci će takve namjere vrlo brzo razotkriti.

Sigurnosni razlozi online plaćanja kreditnom karticom

Iako je online plaćanje kreditnim karticama aktualno već godinama, među velikim brojem kupaca, uslijed nedovoljnog informiranja i edukacije, i dalje postoji strah od krađe podataka te u konačnici sredstava s kartice. Na novim ili manje poznatim web stranicama kupci će zasigurno dva puta razmisliti žele li ostaviti svoje podatke ili ne. Osim što biste uvijek trebali imati jasno navedene podatke poput adrese i osnovnih podataka o firmi, svakako istaknite i sigurnosne certifikate. Njih ćete uglavnom dobiti od payment gateway pružatelja usluge, pomoću kojeg se obavljaju transakcije.

Payment gateway softversko je rješenje koje ispunjava identičnu funkciju kao i POS uređaji u fizičkim trgovinama, a neke od najpopularnijih platformi za online naplatu kod nas su CorvusPay, PayPal i T-com Pay Way.

Hrvatski web trgovci mogu se prijaviti za dobivanje nacionalne oznake povjerenja Certified Shop koju dodjeljuje neovisna institucija Shopper’s Mind.

Neočekivani ili prikriveni dodatni troškovi

Skupu dostavu već smo spomenuli, no nerijetko se dešava da se na navedeni iznos proizvoda dodaju prikriveni troškovi netom prije same narudžbe proizvoda. U takvim slučajevima kupci se osjećaju prevareno te najčešće i odustaju od same kupovine.

Izostanak preferirane opcije plaćanja

Najčešći oblici plaćanja u web trgovinama jesu: plaćanje pouzećem, virmansko plaćanje, plaćanje internet bankarstvom te plaćanje kreditnim karticama. Plaćanje kreditnim karticama postaje sve popularniji način izvršavanja transakcija u web trgovinama, stoga svojim kupcima osigurajte i tu opciju. Ponavljamo, istaknite sigurnosne certifikate kako bi potencijalnim kupcima ulili sigurnost prilikom online kartičnog plaćanja. Također, omogućavanje plaćanja prilikom pouzeća kupcima ulijeva sigurnost jer se ipak prije same naplate mogu uvjeriti da u paketu „umjesto mobitela nisu dobili ciglu“.

Nedostupnost proizvoda zbog neažuriranih zaliha

Može li kupca nešto više rastužiti ili iznervirati negoli obavijest da je traženi artikl nedostupan i to nakon sjajno završenog korisničkog iskustva, a sve zato što je netko zaboravio ažurirati zalihe? Ne može. Kupac kojem se ovo desilo vrlo vjerojatno Vašu stranicu više neće posjetiti.

Savjet: rezervirane zalihe omogućit će Vam da automatski upravljate načinom prikazivanja proizvoda, a poruka kojom posjetitelja obavještavate da će im željeni proizvod uskoro nestati iz zaliha odličan je psihološki alat kojim ćete kupca potaknuti da dovrši kupnju iz košarice.

Odabir dostavne službe

Odabir dostavne službe također zna presuditi u odluci hoće li se online košarica napustiti ili će se kupnja uspješno privesti kraju. Stoga je vrlo važno odabrati dostavnu službu koja će biti fleksibilna, pouzdana i brza. Ispitajte na koji način dostavna služba komunicira s korisnicima te ima li sustav praćenja paketa. Ponavljamo: obavezno istaknite cijenu dostave prilikom narudžbe. Neistaknuti troškovi dostave mogli bi neugodno iznenaditi kupce prilikom preuzimanja pošte. Ako ste u mogućnosti, ponudite kupcima besplatnu dostavu ili barem besplatnu dostavu za kupnju iznad određenog iznosa narudžbe.

Prije samog kraja ovog članka, otkrit ćemo vam još dva savjeta kako da smanjite napuštanje vaše košarice:

  1. Dozvolite dovršavanje kupovine bez registracije. Besmisleni podaci koje kupci moraju popuniti prilikom registracije na Vašu web stranicu često rezultiraju odlaskom s iste. Istraživanja pokazuju da se svaki četvrti kupac na ovom koraku gubi, stoga svojim kupcima omogućite kupovinu bez registracije ili pak registraciju putem Google ili Facebook računa.
  1. Remarketing kampanja. Remarketing omogućava prikazivanje oglasa osobama koje su prethodno posjetile Vašu web stranicu, s ciljem motiviranja i poticanja na dovršenje narudžbe. Imajte na umu da je veća vjerojatnost da će osoba koja je Vašu stranicu posjetila postati Vaš kupac, negoli da će to postati netko tko Vašu stranicu nije posjetio niti jednom.

Baš kao što smo na početku naveli – vlasnici web shopova danas su spremni boriti se za svakog pojedinog kupca. Borite se i Vi jer sve drugo put je ka gubitku.

Povežite vašu internetsku trgovinu uz napredan modul Minimax – Woocommerce i olakšajte svoje online poslovanje.

Više o tome što internetska trgovina jest, koji su zakonski preduvjeti za pokretanje web trgovine, ali i koje je korake potrebno poduzeti prije samog pokretanja iste, pročitajte u našim preostalim blogovima:

  1. Što je internetska trgovina?
  2. Zakonski preduvjeti za otvaranje web shopa
  3. Koraci za uspješno otvaranje web trgovine