Meni Zatvori

Kako izgraditi identitet tvrtke?

  • 21. 10. 2019.

Identitet tvrtke predstavlja moćan alat za rast i razvoj poslovanja te odražava osobnost, kulturu i vrijednosti kojima tvrtka teži. Već u samom početku važno je definirati kako želite da drugi vide Vašu tvrtku i po čemu će biti prepoznatljiva kupcima.

Što predstavlja identitet tvrtke? Od kojih se elemenata identitet tvrtke sastoji i kako ga izgraditi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja možete saznati u nastavku.

Što je identitet tvrtke?

Identitet tvrtke predstavlja prepoznatljivost određene tvrtke koju prepoznaju krajnji kupci. Možemo reći da je identitet tvrtke kao osobna iskaznica, nešto što ju identificira i razlikuje od drugih. Sam koncept identiteta tvrtke sličan je našem vlastitom identitetu, odnosno specifičnostima poput osobnosti i karaktera po kojima se razlikujemo od drugih ljudi.

Osnovna je svrha identiteta da na temelju različitih aktivnosti tvrtka postane uspješna, prepoznatljiva i prihvaćena kao brend. Identitet izražava osobnost tvrtke i izdvaja ju od konkurencije.
Kako bi neka tvrtka uspješno izgradila svoj identitet i kako bi isti donio profit i uspjeh potrebno je prethodno provesti različita istraživanja, analize konkurencije, definirati ciljanu skupinu i potrebna financijska sredstva za ostvarivanje zadanog cilja.

 

Zašto je identitet tvrtke važan?

Današnjim tempom poslovanja vrlo je važno da tvrtka ima strategiju za ostanak i prisustvo na tržištu. Pri ostvarivanju tog cilja uvelike pomaže kvalitetno izgrađen identitet tvrtke. Tvrtku koja ima dobro izgrađen identitet kupci prepoznaju i prihvaćaju kao brend. Snažan identitet utječe na svijest kupaca, ali i na povećanje konkurentske prednosti tvrtke.

Tvrtka koja ima čvrsto izgrađen identitet poručuje da se želi zadržati na tržištu, biti uspješna i lider u svojoj djelatnosti što je, osim kupcima, privlačno i potencijalnim investitorima. Kreiranjem dosljednog i funkcionalnog identiteta gradi se prepoznatljivost, pamtljivost i ugled određene tvrtke. Cilj je izgraditi jedinstveni, jasni i postojani identitet koji će tvrtku prezentirati kao profesionalnu, pouzdanu i modernu organizaciju.


“People don't buy what you do; they buy why you do it. And what you do simply proves what you believe.”
Simon Sinek

 

Elementi identiteta tvrtke

Kultura i vrijednosti

Identitet tvrtke trebao bi prenositi poruku Vaše tvrtke, njezine vrijednosti i kulturu te promovirati poslovne ciljeve. Kultura tvrtke utjelovljena je u Vašim zaposlenicima, politikama i procedurama.

Vizualni identitet

Vizualni identitet igra značajnu ulogu u kreiranju cjelokupnog identiteta tvrtke. Vizualni identitet izražava vrijednosti, karakteristike, utječe na prepoznatljivost tvrtke te predstavlja sve za što se Vaša tvrtka zalaže.

Logotip je najvidljiviji element u poslovanju i ima ključnu ulogu u prepoznatljivosti tvrtke. Logotip bi trebao biti prvo što neki kupac vidi i zadnje čega se sjeća. Predstavlja jedinstveno kreiran simbol kojim se neka tvrtka identificira te njezinu kvalitetu i profesionalizam. Svaka tvrtka koja danas želi biti u trendu i slijediti korake modernog poslovanja mora imati web stranicu. Web stranica predstavlja središte informacija i mjesto koje možete urediti i predstaviti kupcima kako želite. Nakon web stranice važnu ulogu ima i prisutnost na društvenim mrežama. Društvene mreže dio su modernog poslovanja te također pomažu u izgradnji identiteta. Prilikom izgradnje identiteta na društvenim mrežama važno je da pripazite na konzistentnu sliku na svakom od prisutnih kanala.

Vanjska prezentacija tvrtke

Vanjska prezentacija podrazumijeva prezentaciju proizvoda ili usluge potencijalnom partneru pri čemu je važno da predstavljanje bude profesionalno i dosljedno.
Identitet obuhvaća i fizički dio - lokaciju, ured, prodavaonicu i slično. Na primjer, ako vaši kupci dolaze u Vaš ured, tada je važno da je taj prostor lijepo uređen, udoban, funkcionalan i privlačan.

 

Kako izgraditi identitet tvrtke?

Razmislite o svojim počecima - mnogi su započeli posao, no u nekom su trenutku izgubili fokus i zaboravili zašto su isti uopće pokrenuli. Potrebno se sjetiti zbog čega ste pokrenuli posao, koja je bila Vaša motivacija, misija, vizija i plan. Početni razlozi i planovi mogu unaprijed osigurati snažne temelje i omogućiti Vam da izgradite posao kakav ste željeli.

Definirajte gdje želite biti - prije nego krenete planirati budućnost, definirajte sadašnjost i trenutnu situaciju unutar i izvan tvrtke. Na primjer, što o Vama misle postojeći kupci, kakav dojam trenutno ostavlja Vaša tvrtka, što misle Vaši zaposlenici i slično. Takvim pristupom doći ćete do korisnih informacija koje Vam mogu pomoći pri izgradnji identiteta tvrtke.

Istražite vanjsko okruženje - istražite Vašu konkurenciju i pogledajte što sve možete naučiti iz izgradnje njihovog identiteta. Analiza konkurencije pomoći će Vam da shvatite u kojem smjeru želite ići, što vam se kod konkurencije sviđa više, što manje, a u konačnici, analiza će Vam pomoći da izgradite identitet koji će Vam dati konkurentsku prednost.

Kreirajte viziju za budućnost - identitet ne možete izgraditi preko noći, stoga je važno razmišljati unaprijed i definirati cilj gdje želite biti. Na primjer, gdje želite da Vaša tvrtka bude za 5 godina, kako će izgledati organizacijska struktura i tim, koje sve proizvode i/ili usluge ćete nuditi. Takvim će planiranjem identitet koji gradite sada biti primjenjiv i u godinama koje tek dolaze.

Kreirajte identitet tvrtke - kada definirate odakle ste krenuli, gdje ste danas i gdje želite biti te nakon što ste upoznali svoju konkurenciju, možete krenuti graditi svoj identitet. 

Sličan sadržaj

Besplatne priručnike, snimke, webinare i članke sa poslovnim i zakonodavnim savjetima za vas pripremaju razni stručnjaci.