Zapošljavanje – Kako odabrati? | Minimax – internet računovodstveni i poslovni program

Zapošljavanje – Kako odabrati?

Kako pronaći pravu osobu?

Tajna dobrog poslovanja je u ideji i sposobnim zaposlenicima koji znaju i žele dobro raditi. Vrlo često nije lako odgovoriti na pitanje kako pronaći dobre suradnike. U suradnji s Taktika Plus predstavit ćemo Vam pregled najčešćih načina pronalaženja osoblja. Vezano za odabir kanala kojim izvršavate odabir kandidata, vrlo je važna informacija koji profil djelatnika tražite i koji posao će odabrani kandidat obavljati. Jesu li radni zadatci jednostavni ili specifični? Cjelokupni proces pronalaženja novih zaposlenika može zahtijevati puno vremena, napora i rada od tražitelja. Različite metode rješavaju različite ciljane skupine te mogu uzrokovati različite troškove (od besplatnih do vrlo skupih).

1.    Lovci na glave

Headhunting je prikladan kada tražite vrlo specifično osoblje s posebnim vještinama ili iskustvom. Lovci na glave izvršavaju pretraživanje putem svoje mreže poznanika. 

Imaju širok pristup kvalificiranim kandidatima koji su obično već zaposleni. Vrlo su učestala i takozvana tajna pretraživanja u kojima tražitelji posla nemaju informaciju o poslodavcu, nego dobivaju na uvid samo opis radnog mjesta. Na taj način možete dobiti pouzdanog kolegu, no takva vrsta pretraživanja ima vrlo visoke troškove. Agencija ili agent koji na ovaj način zaposli osobu obično se za navedeni posao plaćaju u iznosu od jedne do tri bruto plaće novog zaposlenika.

2.    Privatne kadrovske agencije

Ovakav način potrage za novim djelatnikom odgovarajući je za svakoga tko nema vremena za selekcijske procese jer odabrana agencija provodi cijeli proces. 

U ovom slučaju vrlo je bitno povjerenje stručnjaka iz agencije. Ukoliko se odlučite na rad s privatnom agencijom, potrebno je na samom početku uspostaviti odnos povjerenja jer je agencija zadužena za cijeli proces, no konačna odluka je uvijek u rukama poslodavca. Takav način pretraživanja može biti brz, ali za poslodavca predstavlja određene troškove. Privatne agencije za zapošljavanje također mogu raditi i neizravno zapošljavanje (radnici su zaposleni u agenciji, a obavljaju poslove za neku drugu tvrtku).

3.    Tiskani mediji

Pozitivna je strana ovakvih objava postizanje velikog broja kandidata, dok je negativna strana činjenica da je oglas u novinama samo na dan izdavanja.

Tiskani mediji privlače široki krug čitatelja, dok objavljivanje u pravom mediju daje određeni stupanj ,,prestiža”. Istodobno, ovaj je način i vrlo skup. 

4.    Online portali za zapošljavanje

Ovaj način zapošljavanja danas predstavlja najrasprostranjeniji način. Ukoliko imate vremena za ovaj način zapošljavanja, sudjelujete od samog početka (uočavanje potrebe za zapošljavanjem) do konačnog odabira odgovarajućeg kandidata.

Mrežni portali omogućuju Vam postavljanje oglasa koji je prilagođen želji poslodavca, ali cijene variraju od nekoliko desetaka eura do 3000 eura, ovisno o izloženosti oglasa. Trajanje oglasa nije propisano, kao ni razdoblje valjanosti objave. Portali omogućuju poslodavcima izravno kontaktiranje kandidata, pristup njihovim životopisima i odabir odgovarajućeg suradnika na tim bazama.

5.    Društvene mreže

Društvene su mreže vrlo prikladni kanali ukoliko tražite profil djelatnika za kojega je nužno ili preporučljivo da bude aktivan online. 

Danas je društvene mreže gotovo nemoguće isključiti iz poslovanja pa je preporučljivo da obratite pažnju na navedene kanale i koristite navedeni način oglašavanja (posebice ukoliko tražite mlade suradnike). Pronalaženje suradnika na društvenim mrežama postaje sve učestalija praksa a LinkedIn zauzima prvo mjesto. Navedeno omogućava i besplatnu objavu i plaćenu verziju koja je usmjerena na određenu skupinu kandidata. Troškovi objava na društvenim mrežama relativno su niski, no postoji opasnost od problema koji mogu nastati zbog prevelikog broja neodgovarajućih aplikacija. Preporuka je da objave izvršavate na mrežama i unutar grupa na mrežama na kojima očekujete da se Vaši kandidati učestalo zadržavaju.

6.    Zavod za zapošljavanje

Zapošljavanje putem Zavoda u posljednje je vrijeme u sjeni ostalih metoda koje donosi moderna tehnologija.

Registracija korisnika (poslodavca) na portalu Zavoda za zapošljavanje pruža dodatne mogućnosti, za razliku od anonimnog korištenja mrežnog portala. Kao registrirani korisnik možete pretraživati i čitati objavljene životopise Vaših potencijalnih budućih zaposlenika, ali i objaviti oglas za novo radno mjesto. Također, prilikom pregledavanja ponude radnika, ukoliko ste registrirani korisnik, možete ih kandidirati za Vaše traženo radno mjesto. Putem mrežnog portala moguće je kontaktirati vlastitog savjetodavca u Zavodu za zapošljavanje. Mrežni portal na stranici „Ponuda radnika“ omogućuje iscrpno pretraživanje nezaposlenih osoba koje traže posao. Brzo pretraživanje moguće je preko osnovne tražilice. Svakog kandidata moguće je odabrati i kroz kandidaturu za oglas radnog mjesta koje sami kreirate. 

7.    Pomoć zaposlenika

Na ovaj način postojeći djelatnici šire tim i predstavljaju veleposlanike svoje tvrtke.

Poslodavac može stvoriti sustav naknada za one djelatnike koji dovedu odgovarajućeg suradnika u tvrtku. Na taj način zaposlenici šire dobre informacije o tvrtki, a poslodavac zapošljava osobe koje su sličnih karakternih osobina kao postojeći zaposlenici. Na taj se način postiže lakša integracija novozaposlenih osoba u tvrtku. Navedeni se način naziva i ,,učinak grude snijega”. To znači da ćete uz pomoć zaposlenika brzo uvjeriti veliki broj ljudi da Vaša tvrtka predstavlja odlično okruženje za profesionalni razvoj.

8.    Preporuke i poznanstva

Iskustva Vaših poznanika mogu biti dobra garancija uspješnog odabira.

Također je razumljivo pronaći preporuke putem poznanika. Raspitajte se kod onih za koje smatrate da poznaju prave ljude.